Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spalovací motory s prodlouženou expanzí
Novotný, Pavel ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Úvodem je v práci uvedena stručná historie motorů s prodlouženou expanzí. Následně je rozebrána termodynamika ideálních oběhů s prodlouženou expanzí, která je porovnána s ideálním Ottovým oběhem. Práce se dále zabývá některými konstrukčními řešeními dosažení prodloužené expanze u spalovacího motoru. V práci jsou dále uvedeny vybrané motory s prodlouženou expanzí od předních světových výrobců. V závěru jsou v bakalářské práci řešeny systémy s variabilním kompresním poměrem.
Zážehový pístový spalovací motor s prodlouženou expanzí
Koštuřík, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zážehového pístového spalovacího motoru s prodlouženou expanzí. Je vysvětlen princip prodloužené expanze s využitím Atkinsonova nebo Millerova cyklu a možnosti jejího dosažení. Dále je proveden konstrukční návrh a sestaven pracovní oběh. Následně je stanoven průběh kinematických veličin a sil v mechanismu. Na závěr je provedena pevnostní kontrola ojnice navrženého mechanismu.
Mechanismus jednoválcového vznětového motoru s prodlouženou expanzí
Filipi, Jaroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mechanismu spalovacího motoru, který umožňuje dosáhnout většího expanzního poměru než poměru kompresního. V práci je ověřena hlavní výhoda motoru s tímto mechanismem, kterou je vyšší tepelná účinnost motoru oproti konvenčnímu vznětovému motoru. Dále jsou zde vyšetřovány průběhy kinematických veličin, síla od tlaku plynů a setrvačné síly, které působí v jednotlivých vazbách mechanismu. Poslední část práce se zabývá pevnostní kontrolou vybraných částí navrženého mechanismu.
Termodynamická analýza Atkinsonova a Millerova cyklu
Böhm, Michael ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je proveden základní termodynamický rozbor cyklů spalovacích motorů. Pro každý cyklus je uvedeno i konstrukční řešení pro reálný spalovací motor. Následně jsou Atkinsonův a Millerův cyklus porovnány s ideálními oběhy Ottova cyklu pro nepřeplňované a přeplňované motory z hlediska termické účinnosti pro stejné vstupní parametry. Výsledky jsou zhodnoceny a je vysvětleno použití Atkinsonova a Millerova cyklu u hybridních automobilů. Dále jsou uvedeni konkrétní zástupci automobilů, které využívají těchto cyklů a také vývojové směry moderních automobilů.
Termodynamika ideálních cyklů spalovacích motorů v Matlabu
Pavlíček, David ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Klíčovým aspektem této práce je knihovna funkcí, jež obsahuje funkce pro výpočet ideálních cyklů spalovacích motorů. Práce je členěná do čtyř částí. V první části je úvodem stručně popsána historie a dále v první kapitole jsou pak popsány typy reálných motorů. V části druhé, kterou pokrývá kapitola druhá, se nachází popis problematiky z hlediska termodynamiky. Předposlední část se celá věnuje MATLABu. Od historického úvodu přes popis jednotlivých funkcí knihovny po příklad možného využití. V poslední části se nachází porovnání reálného cyklu spalovacího motoru s cyklem ideálním, vytvořeným za pomoci knihovny funkcí.
Porovnání tradičních a netradičních oběhů tepelných motorů
Dobiáš, Ladislav ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje termodynamické oběhy čtyřdobého zážehového a vznětového motoru, Wankelova motoru a dvoudobého zážehového motoru. Na základě zjištěných informací je provedeno srovnání termické účinnosti jednotlivých motorů s čtyřdobým zážehovým motorem v T-S diagramech. Dále se zde věnuje Atkinsonovu cyklu a jeho využití v praxi. Poslední část práce se zabývá konstrukcemi variabilního kompresního poměru použitých ve vývoji moderních motorů.
Zvyšování účinnosti moderních spalovacích motorů
Kuzmin, Aleksei ; Böhm, Michael (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zvyšování účinnosti spalovacích motorů, která má v dnešní době kvůli popularitě osobních automobilů velký význam. Daný problém těsně souvisí se snižováním spotřeby paliva při provozu výše uvedených strojů a velkým tlakem stále zpřísňovaných emisních norem. Globální změna klimatu naší planety a velký vliv na zdraví člověka způsobený množstvím škodlivých emisí výfukových plynů jsou motivací pro další výzkum v dané oblasti. Při řešení konkrétní problematiky byla zvolena rešeršní metoda s použitím kvalitních informačních zdrojů a odborných vědeckých článků. Základní postupy při rozpracování dané práce mají následující charakter: stručný historický přehled vývoje spalovacích motorů, teorie v kontextu problematiky a definice potřebných veličin, porovnání podle základních parametrů (účinnost, princip práce, emise, měrná efektivní spotřeba paliva) tří aktuálních způsobů řešení (millerizace, Atkinsonův oběh, variabilní kompresní poměr), diskuze dosažených výsledků, vyvození důležitých závěrů. V závěru práce bylo provedeno zhodnocení výhod a nevýhod zvolených možností řešení dané problematiky, potenciál jejich využití a předpoklad budoucnosti spalovacích motorů.
Vývoj a koncepce 5 - taktních spalovacích motorů
LIŠKA, Radek
Tato práce se zaobírá teorií čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním a konceptu pětidobého spalovacího motoru. Popisuje pracovní doby čtyřdobého spalovacího motoru. Zaměřuje se také na různé varianty pohonu moderního vozidla, elektromotory, hybridní pohon vozidel. Motory s prodlouženou expanzí, mezi které patří motor s Atkinsonovým cyklem a s cyklem vytvořeným Ralphem Millerem, a hlavně pětidobý motor, jehož parametry jsou porovnány s klasickým motorem. Cílem práce je vytvoření model vlastní konstrukce pětidobého spalovacího motoru.
Spalovací motory s prodlouženou expanzí
Novotný, Pavel ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Úvodem je v práci uvedena stručná historie motorů s prodlouženou expanzí. Následně je rozebrána termodynamika ideálních oběhů s prodlouženou expanzí, která je porovnána s ideálním Ottovým oběhem. Práce se dále zabývá některými konstrukčními řešeními dosažení prodloužené expanze u spalovacího motoru. V práci jsou dále uvedeny vybrané motory s prodlouženou expanzí od předních světových výrobců. V závěru jsou v bakalářské práci řešeny systémy s variabilním kompresním poměrem.
Zážehový pístový spalovací motor s prodlouženou expanzí
Koštuřík, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zážehového pístového spalovacího motoru s prodlouženou expanzí. Je vysvětlen princip prodloužené expanze s využitím Atkinsonova nebo Millerova cyklu a možnosti jejího dosažení. Dále je proveden konstrukční návrh a sestaven pracovní oběh. Následně je stanoven průběh kinematických veličin a sil v mechanismu. Na závěr je provedena pevnostní kontrola ojnice navrženého mechanismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.